Monday, July 20, 2009

Kes TBH : "Hopeless loser" adalah kita

Point2 penting dari siasatan awal

1. Siasatan awal mendapati Teoh Beng Hock sudah meninggal dunia empat atau lima jam selepas mayatnya ditemui mati

2. Satu serpihan selak penutup tingkap pejabat SPRM itu, di Plaza Masalam di Shah Alam, turut ditemui dekat tempat mayat ditemui, kata Datuk Khalid Abu Bakar hari ini.

3. rakaman CCTV menunjukkan setiausaha politik seorang exco Selangor memasuki bangunan itu jam 5.15 petang Rabu.

4. Bagaimanapun tidak rekod Teoh keluar keesokannya selepas dilaporkan selesai siasatan jam 3.45 pagi Khamis.

5. Khalid juga berkata polis sudah mendapat telefon bimbit Teoh daripada seorang pegawai penyiasat SPRM.

Andaian wa...

teori gangster DAP - reject!

Tader pengumuman ade org asing masuk melalui CCTV. Polis saja nak wat suprise?hehehe.
Mcm gua ckp polis bukan bodoh.Tak sehopeless loser cam kita.

teori sprm - reject gak!

Kelemahan utama teori itu adalah andaian yang tidak mempunyai bukti untuk menyokong. Mudah bagi SPRM untuk membuktikan mereka tidak terlibat. Selepas selesai apa-apa sesi soal siasat dengan polis atau SPRM, mereka yang disiasat akan menandatangani satu surat. Ini cukup untuk melepaskan pihak SPRM. - teori ni dr Blog UMNO tapi wa juga menyokong.Dengan prestasi n track record SPRM n pihak polis, logiknya diorg akan backup sama sendiri.Lu sape nak lawan, hopeless loser!

Senang cita mana bukti?Lu ade ke?

Ade org ckp kes altantuya polis siasat per. Itu kes melibatkan warga asing. terlibat jugak nama baik negara dlm kes ni.Terpaksa carik black sheep.

Oleh sebab siasatan dibuat oleh polis (bukan, wa, lu atau PR), ada satu jek point tinggal ialah pihak polis akan conclude ini kes bunuh atau bunuh diri. Andai kata kes bunuh, sorg kambing hitam akan di cari ala kes altantuya tapi tipis ler wa rase.

Wa mejangkakan kalau ade kes sekalipon, kes ini akan dragging sampai satu tahap mahkamah akan kata tiada bukti kukuh. Mmg tader bukti kukuh pon.

Seperti biasa the "hopeless loser" adalah kita.Kita boleh meneruskan keloseran kita dlm kes TBH ni dgn bergasak mempertikai kan vigil haram ke halal mcm kat sini , sini n sini di bawah tema " Pas Berjaya Dikafirkan oleh DAP" yg sgt berguna dlm mencari keadilan dlm kes TBH ni.

Akhir kata : JGN MAKAN BABI ISA!

No comments: