Friday, November 6, 2009

Kalau Pimpinan Pas Tak Mahu Tukar Macam Mana?

Mengikut Prof Aziz Bakri:-

Abdul Hadi tidak lagi mempunyai ciri seorang pemimpin dalam senario politik baru, hubungan awamnya pula tidak baik dan gagal berfungsi sebagai ideolog atau peneraju utama yang menjelaskan wawasan parti seperti "PAS untuk semua" dan "negara berkebajikan".

Abdul Hadi masih lagi berlegar di sekitar isu Melayu-Islam semata-mata seperti isu yang dijuarai parti itu sejak dulu, tambahnya.


Wa nak sentuh bab "PAS FOR ALL"

Terang2 Presiden Pas mmg gagal menjadi peneraju utama untuk slogan PAS sendiri.

Kalau Najib gila mempopularkan 1Malaysia,TG Hadi Awang pula mcm tak berminat dan segan silu nak memperkatakan tentang PAS FOR ALL.

Mmg ajaib Presiden tak berminat dengan slogan/wawasan organisasi sendiri.Tak penah dibuat oleh mana2 president organisasi lagi setakat ini.

Kalau tak, dah lama DPP di luluskan seiring dengan slogan "PAS FOR ALL".Kalau tak mengapa isu berbaur perkauman masih dutarakan oleh PAS(di wakili oleh hasan ali).Malah penyelesaian jelas dan damai dari PAS tentang isu kuil dan arak masih gagal setakat ini.

Bukannya tader usaha seperti dari Dr Mujahid Rawa,tapi kesungguhan presiden PAS agak kabur.Tak berminat ke sebenarnya?

Cadangan wa sempena seminar esok

Prof Aziz Bakri hanya boleh meyalak2 sajalah.Macam mana pelik pon Presiden PAS, wa tak rasa ada pimpinan PAS yg sanggup nak mintak dia tukar.

So cadangan wa , batalkan ajer lah slogan tuh.Jadi lah diri PAS yg sebenar seperti yang di kehendaki oleh President : pejuang melayu-islam sahaja.Sila sisihkan semua bukan melayu dan non muslim dr lingkungan PAS. Sila buat statement "Kami tak mahu undi non muslim sbb allah tak redha.Kami rela kalah demi islam menang!".

Kemudian keluarkan segala dalil naqli dan aqli untuk menyokong tindakan ini.Wa yakin, berkat ke wala' an ahli PAS, tindakan ini akan di sokong 100%.Wa sendiri menyokong 100% sbb hanya dengan cara ini PAS akan nampak lebih ikhlas dan tidak menipu diri sendiri n rakyat. At least releven di mata ahli pas yang wala'.

Wa akan menyokong dgn memangkah PAS dan mengoyak kertas undi wa dgn ikhlas.

Lagi pon sampai bila nak menipu diri kalau Pres sendiri pon tak minat??

Ade brani ke Mr President PAS?

No comments: