Friday, April 17, 2009

Jln2 masuk kampung Bro monier style..

Wa cam biasa ari2 "blog hopping" membaca info2 terbaru.Ari ni wa terbaca satu comment dr bro monier dlm blog Kedah Lanie bawah tajuk pendapat tentang kerajaan PAS kedah setelah 13 bulan di sini. Ape yg menarik dalam comment die ialah tentang xtvt mamat ni.Kata dia :

"Kemudian pasal bab kemiskinan; saya dok tengok isu ini terlalu kompleks, saya rasa bukan saja YB Ustazah Aishah selaku Exco Kebajikan, malahan YAB MB pun tak akan mampu menyelesaikan masalah sepanjang zaman ini.

Lalu, apa yg saya dan rakan-rakan boleh buat?

Tak banyak yg mampu kami lakukan; cumanya walaupun kami tiada bertitle YB, tapi insyaallah bila ada sedikit rezeki berlebihan dan punya masa yg terluang, kami sendiri masuk ke kampung-kampung menghulurkan bantuan.

Moga sumbangan kami yg x seberapa itu akan dikira sebagai pahala Ibadah di SANA kelak, dan moga ianya juga kalau tak banyak pun, sedikit sebanyak mampu meringankan bebanan tugas YB-YB yang berkenaan.

Kpd sidang pembaca Kedahlanie sekian, kalau betoi ada sapa-sapa yg Miskin Tegar di mana-mana, sila hulurkan maklumat tersebut kpd saya at my blog at http://www.moniermatdin.blogspot.com

Jangan tanya apa yg Negeri boleh buat untuk kita, tanya apa yg kita boleh lakukan utk meringankan bebanan tugas kerajaan Negeri"

Wa lompat blog lagi masuk blog bro ni.Perghh mengkagumkan la bro monier ni.Kita takat boleh sembang jek la...dia dah start dah.Kebajikan dah jadi hobi dia.Bukan senang sapa-sapa tetiba nak susah payah masuk kampung bagi bantuan tade sebab.Power gila mamat ni.Kalau die jadi calon YB mmg kompom mendapat faveret vote wa.

Ni lah antara maksud wa sifat sukarelawan apa yg patut ketengahkan oleh PR selain dari sukarela tolong parti waktu pilihanraya.Masuk la blog dia tgk ape patut wat pedoman.

yang penting bro ni harap,kalau ada pembaca yang tergerak hati nak wat cam dia,sudi lah kira nya:


"
Saya berharap dapat menumpang pahala apabila org yg membaca tulisan saya ini terdetik untuk melakukan perkara yg serupa di tempat mereka. Saya cuma nak minta kalaulah ada sebarang pahala drpd hasil tulisan saya ini, "royalti pahalanya" dapatlah kiranya disedekahkan kpd arwah org tua saya, Allahyarham Mat Din @ Samsudin Bin Ibrahim yang di penghujung usianya, w/pun cumalah seorang Peneroka Felda dengan pendapatan yg x seberapa, cukup gemar singgah di masjid-masjid dan surau mana-mana memberi wakaf sejadah atau karpet sekeping dua"


Insyallah bro..no prob nyer!




3 comments:

Anonymous said...

salam,
tkasih la bro sbb dok promote blog saya kat sini. Saya ni sebenarnya bukan reti sgt bab-bab blogging ni, pakai hentam kromo ja.

Dah terlajak komen kat sini, saja la nak habag, (x sure sdra org mana - rasa mcm dari Perak); kalau ada tau tiga pat keluarga miskin tegar area2 sdra boleh tlg habag mai. Boleh saya set dgn memba2 turun pi tengok. Kat Perak kami pernah turun sekali, di Manong kalau x silap - dgn kerjasama guru kaunselor kat situ.

Satu lagi, kami selalu gak dok pi sekolah2 buat mtvc (FOC)- saja lah nak kutip apa nama tu org alim kata bila mati kita nanti semua ditinggalkan kecuali ilmu yg kita ajar yg dimanafaat org.

wsl

Xenan said...

insyallah bro..akan saya usahakan

Jeepers Creepers said...

terima kasih kerana memberi pendapat di blog saya.

berkenaan entry blog saya,

saya tak marah bro. cuma terasa je. Dia cakap orang umno bermakna semua. kalau tak puas hati cakap jelah dengan siapa. jangan mengata semua orang.

ni bila saya marah semua orang pas, tahu pula melenting.