Wednesday, January 20, 2010

(2) Project Franchise: Peralatan Promosi

Seperti biase, sebagai satu brand yg poyo dan bersifat "true kapitalis", peralatan promosi amatlah penting.Bukan ape..setelah wa research..ade gak franchise malaysia yg pow sampai 5k..tapi brg yg diorg dpt haram tak berbaloi.Gua tamau la pow org camtuh kan

Peralatan promosi ni penting gila babeng...sbb org pakai brand gua nak meniaga nih.Kalau tak strong..biz org lingkup.Nama gua busuk..n sekali tuh jek la gua leh pow.Gua nak pow yuran franchise tiap2 tahun ma.Mau goyang kaki woo.

Mcm McD la..yuran franchise jek nak dekat 5% total sale peryear.Tapi dia sapport balik dengan wat iklan kat tv, ade program ke sekolah..sponsor sana sinih.Kira berbaloi la bayar yuran franchise kat dia.

Bagi franchise wa yg tak sampai setahun jagung nih..nih antara merchendise yg gua provide untuk sapport promosi peniaga2 wa.Program marketing pon ade..tapi tuh nanti gua cerita bab lain

Baju pekerja gerai



lupa nak ckp theme color wa merah cam tudung wanita umno.Cool dah kot t shirt wa..paling special kalu lu perasan die ader tulis Kamunting Branch.Ni sebab die custom ikut tempat lu...kalau lu bukak kat kota baharu, die akan tulis la Kota Baharu branch...kalu lu bukak kat Danok..die akan tulis la Danok Branch


Sticker Kereta


Ingat McD jek ke ade sticker..gua pon kasi maa...gua akan kasi 100 keping utk setiap franchisor wa.No telepon ikut dia nyer la.

Nih leh kasi kat 100 org pelanggan lu yg pertama ke, paling hensem ker..awek2 cun ker..ikut lu org la.

Banner Gergasi


Nih cth banner wa yg tak sampai2 lagi..jauh gua tempah nih.kne naik kpl terbang hantar malaysia.Die saiz tiang lampu jalan pon ader..tapi wa amik saiz 2.5 meter jek.Lu tgk gamba org tuh..tuh la besar banner wa.Dah sampai nanti wa publish gambo real.



Gua rase dah abes poyo dah nih.Kalu lu org bukak, habis berlari org dtg beli woo..kalu ade idea lagi super poyo send kat wa

3 comments:

ali said...

Caya la xenan. Hidup kamunting Ha Ha Ha.

SuperSyok Team said...

banner tu macam tak stabil je bro.

kena angin mau tumbang tu..

Xenan said...

haha..tak tumbang..lu try google flag banner.

kat bawah tuh die ade cam ball bearing kasi banner die pusing 360 ikut arah angin