Monday, January 25, 2010

Penjelasan : Aduka Taruna, Pas Reform ,T shirt dan Projek Langgar Hadi

Aduka Taruna

Aduka Taruna adalah sahabat gua.Prinsip gua kalu dah sahabat tu..wangi atau busuk tetap sahabat gua.Yup sahabat gua yg sorg nih mmg sgt "loud " org nya.Kali ini ke "loud" an die dah hampir memakan diri.

Tak penting sgt gua sokong die ke idak.Realitinya gua tak mampu pon nak tolong die melainkan nasihat2 dan doa sahaja.Gua sangat harap aduka dan pihak berkuasa dapat menyelesaikan kes nih dgn aman.

Realitinya kes aduka adalah rentetan dari namawee, peristiwa makian di website sultan perak, pelajar aswara dan banyak lagi.Gua yakin kes2 baru seperti ini kan terus timbul selepas ni.

Kenapa kes2 umpama "civil disobedient" camnih makin kerap timbul?Kenapa rakyat malaysia makin ramai terdorong utk melakukan kesalahan sebegini?lu org pikir la sendiri..


PAS Reform



Bila Aduka dan posting kontrovasi nya di di print screen dan telah di edit bersama logo ini, PAS telah dikaitkan pada Aduka sebagai blogger PAS.

Gua terpanggil utk menjelaskan fitnah yg direka cipta ni.

1st Sepanjang pengetahuan gua, Aduka bukan ahli pas dan jauh sekali Blogger PAS.Dia cuma penyokong usaha murni PAS dalam pembinaan Negara Islam.Kerana itu dia selalu mengkritik PAS dalam usaha memantapkan gerakan ke arah Negara Islam dari kaca mata dia.Dan dah tentulah dia tak tertakluk dibawah akhlak jemaah PAS sbb dia mmg bukan jemaah PAS.

2nd Gua adalah pemegang copyright logo ini selaku pencipta.Logo ini dicipta kerana gua sgt sedih dgn keadaan PAS ketika Nik Aziz menganjurkan muktamar khas PAS.Rujuk artikel ni.

3rd Gua nak menegaskan logo ini langsung tak mewakili PAS.Logo ini milik gua, dan gua benarkan sahabat2 gua gunakan sebagai tanda pengharapan ke arah reformasi PAS yg lebih baik.

4th Sebarang usaha untuk mengaitkan PAS dan Aduka melalui logo ini adalah fitnah semata2.Gua tak halal dunia akhirat.Titik!

T shirt PAS Reform.



Ada pulak org PAS yang mendakwa T shirt PAS Reform ini bertujuan untuk memecahkan jemaah dan sebagainya.

Gua nak bagitau lu org kenapa T shirt nih di reka.

1st Intipati gerakan PAS Reform adalah pembinaan Negara Islam.T shirt ini adalah untuk memperkenalkan idea Negara Islam kepada semua terutamanya pada golongan muda peminat t shirt.

2nd Untuk pengetahuan lu org PAS, ramai jek anak muda yg nampak tunggang langgang teringin sgt nak menyokong PAS atas cita2 Negara Islam.Tapi sapa pedulik kat budak2 ni?Kalau lu org tanak peduli sbb nampak tunggang langgang biar kitorg jek yg pedulik!

3rd Gua langsung tak target T shirt ni tuk ahli PAS.Kalau PAS nak haramkan ahli dia beli pon gua tak kesah le.

4th Kami mahu mempromosi idelisma political activis negara islam sebagai badan pendesak kepada PAS dgn harapan PAS menunaikan cita2 negara islam kami.


Project Langgar Hadi

Macam gua cakap, intipati PAS reform adalah negara Islam.Dalam Malaysia ni telah ada demokrasi jd cita2 negara islam hanya tercapai melalui undi. Tak ada cara lain lagi yg paling
aman dan berkesan.

Malang bagi kami melihat TGHA sebagai batu penghalang kerana imej dan perlakuan beliau dilihat sgt tak membantu perkembangan negara islam melalui undi.Kami yakin pandangan kami dikongsi oleh ramai penyokong dan pengundi PAS.

Jadi tindakan kami ialah mewujudkan Projek langgar hadi(nama glamer) atau wacana ilmu(nama common) utk bertanya sendiri pada TGHA kenapa beliau nampak begitu.

Takan terlucut jawatan TGHA akibat langgaran Kami.Jangan risau la bro PAS semua.

Damage has done.Demi nama baik PAS , gua dengan rela hatinya ingin menarik t shirt dan logo dari kegunaan mana2 blogger mengikut kehendak blogger itu sendiri

Sekian penjelasan wa.

Tamat

Xenanhu.blogspot.com

25 comments:

SearchForHeaven said...

wa tak nak letak garam atas luka..
tapi sebagai kenalan maya.. wa nak bagi pendapat/view/nasihat..

segala perbuatan kita ada chain reaction, buruk atau baik..atau in between..

amalan ni macam gula laa..
sikit2 sedap.. tapi kalau dah melampau pengambilannya.. bleh jadi padah..

maki sket.. mungkin bleh jadi seni.. tapi kalau selalu sangat.. jadi racun pada kita, kerana bila sebati susah tak melakukan kesilapan..

pasal PAS reform.. wa ingat nak komen.. wa sambung nanti sket..

azmie said...

hang memang sahabat dia, yang tu kena respect kat hang. aku tengok ada blog yg dulu bukan main lagi support dia, sekarang ni link pun dah buang. puak2 tu kawan ketawa ngan maki orang je kot. bila kena gasak habih lari.

Anonymous said...

piiraaahhh...

Anonymous said...

[quote]...Dia cuma penyokong usaha murni PAS dalam pembinaan Negara Islam...[un-quote]

[quote]...2nd Untuk pengetahuan lu org PAS, ramai jek anak muda yg nampak tunggang langgang teringin sgt nak menyokong PAS atas cita2 Negara Islam....[un-quote]

ralat: usaha murni/cita2 PAS BUKAN seperti yg PAS Reform fahami (Negara Islam!) sila rujuk dasar sebenar PAS. sebab munculnya anasir anai2 seperti golongan anda PAS terpalit!

[quote]4th Kami mahu mempromosi idelisma political activis negara islam sebagai badan pendesak kepada PAS dgn harapan PAS menunaikan cita2 negara islam kami.[un-quote]

komen: kepala hotak korang la badan pendesak! badan pemecah/pengucar-kacir gerakan Islam adalah...contoh golongan diluar jemaah yg cuba tunjuk pandai! kalau korang betul2 inginkan Islam tertegak di bumi Malaysia kenapa berada diluar jemaah? malah mengutuk dan mengeji kepimpinan jemaah yg dipilih oleh ahli jemaah sendiri? patutnya kalau mahu suara didengar oleh jemaah (PAS) korang WAJIB berada dalam saf jemaah, bukannya diluar pagar!

munafik pun berada dalam setiap gerakan Islam hatta dizaman nabi saw...tp golongan seperti korang lg lahanat (pinjam kata AT) dari munafik!

Anonymous said...

beh tu khairul nizam dah serah diri kat balai ker? balai mane dia serah diri? seremban? paroi? senawang?

jebat terterap said...

fakap la lu... kan dh kene. berani nak langgar hadi, skang sapa yang sorok lancau? fakap xenan, fakap AT

Xenan said...

hahaha

lepas isu nih reda..gua akan jawab bab jemaah tu.

thanks pada respond yg baik atau yg buruk

Anonymous said...

antara yg cabut lari takde telor bila aduka kena hentak ialah SEARCHFORHEAVEN.

dari dulu sampai sekarang takde telor.

SearchForHeaven said...

aku takut lorrr.. telor aku kecik.. ada dua je plak tu...

aku memang lari terus dari blog Adukataruna.. sana dah semak..
hahaha..

tak nak aku jadi hero AT.. hahaha..

cuma aku kesian jer laa..
sbb AT tak dengar nasihat..
abih keluarga dia terkesan kerana kelakuan dia..
kemudian nak ego lagi.. huhu..

Moral..

jgn wat musuh sesama sendiri..
sesama seislam..
walaupun dlm kaedah berhujah..

kalu masih nak salahkan orang lain ambik kesempatan, sampai bila tak habis..

sokongan non Muslim jatuh.. salahkan TGHH, salahkan geng UG..

lukis gambor TGHH kencing..


padahal UG adalah satu taktikal politik.. tapi kerana tak serasi dgn idea sendiri..

Terus salahkan TGHH and the geng..


kalau TGHH tak nak bela Adukataruna..
salahkan lagi puak UG konon puak UG seronok tengok AT ditimpa bahana..

habis tu.. bila nak tengok salah sendiri??

Dalam macam ni pun.. mahu tegak benang yang basah..

dah tau orang kat luar memang oppurtinist.. sape suh bagi peluang??

stop blame orang lain lorr..
muhasabah diri kita..

kalu kita dikritik kerana salah..
wat pe melenting balik..
nanti lagi suka yang provoke..

what's come around, go around..


--kalu lu orang nak pikir--

Ali Zaidan said...

Aku dah cakap dah. Jaga bahasa. Nasehat kawan kau tu. Dak, kau duk bela dia jugak... Toksah nak nasihat AT je, kau pun kena muhasabah sama.

Dulu masa dia bantai Aishah, bantai Muawiyah, ada kau orang tegur? Ada kau orang marah? Bhai, kau kawan dia, aku orang luar. Kawan marah dgn orang luar marah, efek lain.

Tapi apa kau buat?

Tup2, masuk bab Almarhum Sultan, hah, dah lodge report baru nak sedar? Baru reti nak tarik? Woi, yg hina bini Nabi, hina sahabat Nabi ni lagi besar dari me'mampos'kan sultan bagi aku. Ada tarik balik?? Pasal apa tak tarik? Pasal tak ada report polis kan?

Jadi, kesimpulan apa? Tarik sebab takut Tuhan atau tarik sebab takut polis?

Pergh..

Btw, jangan nak mengarut la nak reform Pas la apekebende la. Kau ni sedar tidak ni? Kau sedar ke tidak apa yg kau buat sebenarnya lagi banyak menjahanamkan dan merosakkan Pas. Kempen kau ni bernatijah menghilangkan kredibiliti dan keyakinan rakyat kpd pemimpin Pas dan sekaligus Pas. Kau tak sedar ke? reform celah mana? Celah kuku kaki?

Boy, kalau kau betul2 nak jumpa, takyah bising satu dunia. Kau turun je Rusila, hari Jumaat, inshaAllah, jumpa la ayah Chik. Tok sah duk pelaung satu dunia, nak langgar la ape la. Akhirnya, tak jadi jugak..

Takde rasa malu ke boy?

Malaysia Reform said...

Ali Zaidan,

Cuba copy paste sini statement yang kata Langgar Hadi tak jadi? nak jugak tahu dari mana sumber yang kata tak jadi ni?

Anonymous said...

Ali Zaidan sekor lagi babi takde telor..
masa AT ada, bukan main sembunyi bawah kelengkang Hadi lagi kau ye...
bila AT dah kena lokap, timbul kepala menyalak sana sini..
konon macam bagos...
aku jamin AT dah bebas nanti kau sembunyi lagi bawah kelengkang Hadi...
perangai sebijik macam babi..

Pandak Lam said...

Ali Zaidan, right on!! :)

SearchForHeaven said...

hahaha...
bro xenan.. blog lu plak jadi hit ni..
baik lu tutup cepat.. wakakaka

Xenan said...

Sfh yg sgt funny

"kalau TGHH tak nak bela Adukataruna..
salahkan lagi puak UG konon puak UG seronok tengok AT ditimpa bahana.."

fitnah kitorg mintak tolong PAS?marah pas tak backing kitorg?


Buktikan la bro..gua respek gak lu nih.Tapi kalau dok ckp mender tak betul susah gak.Lu tunjuk kat gua mane satu artikel yg ade ckp camtuh

gua tak marah..gua kesian jek kat lu org..moral lu tak lebih baik dr gua yet lu claim lu jemaah islam.

Adekah lu org nak yakinkan org lain yg jemaah islam nih korang?

Buat buruk islam jek la wa rase

Anonymous said...

Itu prediction la. Korang (dan puak2 sealiran korang) kan selalu salahkan pro-UG kalau ade pape masalah.

Ilang undi non muslim salah pro UG
Kalah Bagan Pinang, salah pro UG
Isu kalimah Allah, hah bantai pro UG
Isu Khalid samad, hah bantai pro UG

So, paham2 la. Mende yg payah sgt nak paham bila org bajet korang akan salahkan UG gak nntih bila PAS tamo bela Duka?

Xenan said...

owh bersangka2..

ikut amalan sapa tuh?Rasullulah ke?

SearchForHeaven said...

Xenan..

lu tak paham ke intipati komen wa..
stop blame org lain..

itu je..

kan ada perkataan KALAU..

wa tak kata pada lu..
ada wa spesific nama lu sebagai defenden ka??

sape yang buat persepsi geng UG seronok tengok AT ditimpa bencana??-- itu wa baca dlm komen blog AT... so.. sape yang keluarkan persepsi tu..

wa kata geng lu mintak tolong PAS ke??

Lu pun emosi laa bro...
kalu lu bleh faham ayat AT.. takkan lu tak faham ayat wa kat Atas??

ada wa banding moral lu dgn moral wa ke??

lu pun main sedap je pukul2 kata macam tu..

wa nak cakap sekali lagi..
stop blame org lain..

Kita wat salah.. kita wujudkan persepsi..
orang lain hanya respon kepada persepsi lu je..

takkan lu tak faham bende ni..

wa tau lu kene tempias sebab lu design logo..

tapi lu harus faham..
dlm dunia commercial pun bleh ada conflict..
ini kan dunia politik...

Orang kat luar beri reaction adalah sebab lu orang juga..

So.. lu nak marah orang berkasar dgn lu..

sebab itu.. kita kene dig ourself dulu.. sebelum tuding orang lain..
memang orang lain buat salah gak..

tapi.. orang lain makan taik..
lu nak makan taik gak ke??

Xenan said...

mmg la..

sbb tuh gua ckp kesian..bkn wa blame.

Bro..psl logo tuh bukan masalah blame.Tapi bila ade org kuar artikel gua akan balas balik.takleh bela diri ke?

btw pasal TGHA n UG tuh bukan blame tp critik

Adekah critik pd ug or TGHA tu tanpa hujah?

Hujah lawan hujah..lu pon dah wat ngn komen2 lu dlm blog at.tu sudah sgt bagus.

lets stay that way bro.

SearchForHeaven said...

hahaha..

biasalaa..

pada wa.. wa bukan kisah pun pada logo.. lantak pi laa..

cuma wa kisah pasal cara marketing untuk show off your idea je..

wa tak nafi reform ada kebaikan dalam setiap organisasi..

intipati lu nak menuju pembinaan Negara ISLAM.. wa nampak tuu..

tapi macam business laa..

lu nak jual produk baik..
tapi marketing lu orang gagal..
lu guna cara tak disukai most normal people...
tak semua people can dig into their mind deeply enough to digest ur objective..

satu lagi... lu dah cakap lawan hujah lu pentaksub...

hahaha.. memang lagi laa orang cari peluang nak hentam balik bila lu buat silap..

tak semua orang macam TGNA boleh minta maaf bila buat silap..

Tak semua orang macam TGHA boleh sabar bila selamba dilabel pak lah dlm PAS..

tapi penyokong dia orang tetap ada..

emosi penyokong memang berbeza..

sama macam lu orang..

lu juga akan marah.. bila sahabat lu AT dikeji dan dihina walau pun lu dah kata yang salah tetap salah..
yang benar tetap benar..

TAPI.. lu ingat.. semua orang rasional ke?? hahahaha..

Semua orang oppurtunist beb!!!
sama ada utk kebaikan sendiri..
kebaikan jemaah,
kebaikan parti,

political mileage mahupun kesempatan untuk balas dendam..

kalau lu argue jugak ...
hahaha..

baling membaling akan terus berlaku..

lu sebagai sahabat kepada yang buat silap, berfikir lain..
orang yang tak pernah bersahabat tapi kenal hanya penulisan , pandangannya lain..

kalu kawan baik sendiri buat silap.. susah nak tegur beb..
tapi kalu kawan jauh, kita bleh main belasah sound aje....

lagi2.. kalu lepas ni. si AT mengamuk.. hahaha.

so.. u know better siapa kawan lu..

Anonymous said...

hehehehe..
pasal ape hujah xenan aku rase macam si malin la pulak..

Xenan said...

hehehe,

gua kah malin?

Ali Zaidan said...

Kelangkang apa kelangkang?. Ko ni buta ke anonymous. Tak nampak aku duk berbantai dgn AT tu dulu2?.

Wenger J. Khairy said...

Tuan Xenan,
Terima Kasih kerana memuatkan link kepada blog aku.
Aku baru buka gerai, pelanggan amat kurang kah kah

Xenan said...

no prob bro..haha