Tuesday, June 9, 2009

Ape lu bole bikin pasal isu PAS?

wa terjumpa ade sajak yg bagus.Sajak ke ni?sajak ngan puisi same jek kan?

Lu org layan jek la dulu sampai abes.Nanti kat ending baru kita pegi ke tajuk.

-----------------------------------------

Penulis : anak posmen chemor

Tajuk : Aku Belum Penat Berjuang

elitas yang xkenal berjuang..

mungkin aku muda,
aku muda untuk berpendapat..
elitas itu jauh meninggalkanku
gah bersinggahsana,
elitas itu ulama'
pemikir agama..

hujung kampung,
jauh terperosok..
abahku posmen,
ibuku guru anak bangsa..
kedua-dua membakar dan terbakar,
kami belum hangit dengan dunia..
tidak elit dan bersinggahsana..

elitas itu mana mugkin sederhana,
merasa jerihnya menggantung bendera,
merasa aibnya membuka poster kala kalah..
cuma menafasi kemenangan seorang elitis,
megah dan unggul..

menolak dikata menolak agama,
menerima adalah memberi wala'
aku bukan ulama'
beri hujah atas kefahaman usul,
aku bukan elitas,
tinggal megah semayami mahligai..

aku anak posmen kampung,
yang kurang tidur sewaktu pilihanraya,
dan makan mee meggi,
upah gantung bendera..

--------------------------------------------
Wa teringat pd ucapan hero dlm movie "V for Vendetta".

"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

Wa nak ckp pd PAS pula.

"Penyokong Pas tak patut takut pd pimpinan PAS.Pimpinan PAS yg sepatutnya takut dengan penyokong PAS"

Dengan berat hati, terkilan dan sedihnya, Wa terpaksa sembah derhaka pada pimpinan PAS dan menyokong petisyen ajar bangsat2 politik.

Percayalah wa menentang bukan kerana benci kan lu org, tapi kerana lebih sayangkan jemaah dan tak mahu PAS seronok2 dipatuk ular sampai 4,5 kali.

Pada kengkawan, sila ulang balik quote wa kat atas tu. Kemudian klik petisyen ajar bangsat2 politik.Terpulang anda tindakan seterusmya.

No comments: