Monday, June 22, 2009

Fitnah UG selesai!

Pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat sepakat menolak perbincangan kerajaan perpaduan dengan Umno atau Barisan Nasional, demikian diputuskan dalam suatu mesyuarat petang ini.

Pemimpin tiga parti tersebut PKR, DAP dan PAS mengulangi pendirian mereka untuk meneguhkan kerjasama dalam gabungan pembangkang dengan hasrat mengambil alih kerajaan persekutuan suatu masa nanti.

Kenyataan bersama mereka ditandatangani oleh penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, tokoh utama DAP Lim Kit Siang dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.


humm setel pon.Ni yg wa tunggu dr 2 minggu lepas.Hampir2 imej PAS yg penat2 dibina selama ni musnah.Nasib baik ade statement keras dr TGNA n 10 MP tuh sbg damage control.N hari ni adalah penyelesaiaan nya.

Pada wa yg bukan ahli PAS ni, banyak gak wa dpt menilai ahli pas dlm menangani kritikan.Wa tak minat nak tambah kritikan, tapi ade beberapa pekara wa nak suggest:-

1. Begitu banyak kritikan pd PAS ini membuktikan PAS adalah harapan rakyat terbanyak utk menjadi pengganti UMNO.Ahli PAS perlu berubah dr zaman pembangkang dulu n bersedia menangani kritikan awam jika benar2 mahu memerintah.Sila sedar mengapa UMNO dikritik hebat?.Kerana ia adalah pemerintah.Begitu juga PAS sbgi sebahagian dr "waiting government".

2. Sila sedar jawapan wala' n thiqah tak mencukupi untuk menangani kritikan.Org awam tak tertakluk pada kedua2 jawapan itu.Bina la hujah yg logik dan simple berasas kan Al quran n sunnah yg mampu diterima oleh org awam.

3. Tegaslah dengan satu pegangan bersama rakan2 PR sebagai teman seperjuangan.Tak perlu jd opportunist utk menangkan ISLAM.

4. Kalau benar JIM itu mahu memusnahkan PAS n ISLAM, sila berusaha musnahkan nya dulu.Begitu juga juga dgn TASK FORCE 2010.Begitu juga isu penipuan berjumpa secara sulit dgn UMNO.Begitu juga isu fraksi Anwar n UMNO dlm PAS.

Sisat betul2 benda ni n HUKUM ORG YG BERSALAH!!.
Jgn suka sgt mengutuk2 belakang.Buang jauh2 perangai "melayu" ni.

5. Buat la post mortem mengapa Terengganu kalah.Post mortem mengapa Perak dirampas.N post mortem mengapa Kelantan menang.Jgn malas beb...kene sentiasa belajar.Sampai bila nak bergantung pd isu bencikan UMNO baru boleh menang PRU?

6. Err..boleh tak mintak kalau pilih pemimpin,nak pilih ulamak sahaja tu sukati korang.Tapi check la skali track record, sumbangan n prestasi.Boring pulak kalau ketua pemuda PAS yg sepatutnya garang n berapi2(imej pemuda kan) hanya pak turut.Malu la nak sokong.

Kalau tak boleh taper laaa...:D

Wa masih penyokong UG.Wa harap PR akan berjaya wat UG selepas menang PRU13 nanti, insyallah

2 comments:

Ali Zaidan said...

Salam kawan..

First, memandangkan debat aku-kau dah habis (dlm blog at) , aku nak minta maaf kalau2 ada (konfem ada!) yang aku sakitkan hati lebih2 lagi kalau aku ada terfitnah dan tertuduh kau (yg ni aku tak pasti).

Sebab dah habis, so aku tak mau ada dendam antara kita. Kalau ada ayat aku yang kau rasa aku kena tarik balik, sila bagitahu (ayat2 kotor sajalah).

Actually aku jarang mulut jahat. Kalau aku komen, biasa aku pakai bahasa lembut2. Saya, awak, tuan, hamba, teman bla bla. 'Aku' 'kau' jarang sgt aku pakai. Pe lagi ayat cam 'bodoh telor'. Cuma aku terus terang, aku jadi sakit hati bila aku masuk blog AT sbb byk sgt hina ulama. Dah macam myKMU aku tengok. Maybe tu telah ganggu cara aku menulis.

Ni bkn masalah aku sokong TGHA. Kalau orang kutuk TGNA atau DSAI sekalipun (terutama kalau dia orang PR) pun aku marah.

Aku sbnarnya tak kisah kalau kau tolak UG atau apa pandangan kau. Tapi asas sebab aku kat blog tu hanyalah sebab aku tak setuju bila dia kata "Nasha bodoh' dan 'Hadi tipu'.

Mungkin kau betul bila kau kata patut TGHA bawa ke syura dulu baru kemukakan idea (aku tak setuju sebab idea tak perlu ke syura utk dibagitahu, melainkan utk dijadikan pegangan atau dasar atas nama parti). Tapi aku rasa kita pun xbetul bila kita adili idea UG sebelum TGHH sempat terangkan kpd kita (sebenarnya dah ada pnerangan dlm siasah n harakah tp maybe kita lepas pandang)

So, aku rasa kita perlu sabar dan tak komen sehingga burukkan keadaan yg dah buruk.

Tu saja.

Sekali lagi aku minta maaf dan terima kasih kawan. :)

Xenan said...

Bro,

hehe.It's ok bro...Wa rakyat biase.Ape yg wa expect ialah PAS dpt memerintah dgn baik n berkesan at least seperti di kltn.

Wa sendiri as org perak n mmg duk perak sgt kecewa ngn rampasan kuasa.Tak sempat nak merasa betul2 perubahan yg pas leh bawak.Wa rase wa dah tunggu dr wa start pandai membaca.

Bila keluar cerita UG, ramai org perak(bkn semesti org pas or islam jer) rase terkilan sgt. Wa arap PAS dpt wat balik damage control at personal level kat penyokong2 pas perak.Susah la beb camni.